Skip to content

15/09/2023 Vijesti

TotalEnergies RUBIA OPTIMA

Nova linija ulja za gospodarska vozila

Nova linija ulja za gospodarska vozila

TotalEnergies RUBIA OPTIMA

TotalEnergies izbacuje na tržište potpuno novu liniju ulja za kamione RUBIA OPTIMA. Nova je linija usklađena s najstrožim specifikacijama za tehničku izvedbu i kvalitetu: API: CK-4, ACEA: E8 i E11, kao i sa zahtjevnim odobrenjima proizvođača kao što su Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN.

Drastično postroživanje API-jevih i ACEA-inih normi koje je djelomično posljedica ekoloških ograničenja i velike tehnološke (ujedno i ekološke) inovacije za teretna vozila doveli su do znatnog pooštravanja zahtjeva za ulja za kamione. Stoga je tvrtka TotalEnergies odlučila zamijeniti cijelu liniju proizvoda u tom sektoru. Dakle, novopredstavljena linija RUBIA OPTIMA sljedeća je generacija ulja za kamione. Zahvaljujući inovativnim tehnologijama ne samo da se mogu ispuniti novi zahtjevi nego se i pruža bolja zaštita suvremenim motorima. Također se smanjuju potrošnja goriva i emisije štetnih tvari u ispušnim plinovima.

Ključni zahtjevi

Inženjerima su glavni izazov bile nove specifikacije API CK-4 i ACEA: E8 i E11, koje su uvelike postrožile zahtjeve u pogledu kvalitete motornih ulja. Bez radikalnih tehnoloških promjena u fazi proizvodnje ti se zahtjevi jednostavno ne mogu ispuniti.

API: CK-4 najnovija je norma koja znatno pooštrava zahtjeve u pogledu kvalitete u usporedbi s prethodnim normama CJ-4. Zahtjev da se poboljša otpornost na oksidaciju (za 100 %!) i gubitak viskoznosti zbog smicanja i aeracije ulja prava je revolucija. API CK-4 pooštrava i zahtjeve za zaštitu od onečiščenja katalizatora, začepljenja DPF filtra, trošenja motora, naslaga na klipovima i povećanja viskoznosti ulja povezanog s povećanjem čađe (zahtjev za bolju disperziju).

S druge strane, ACEA: E8 i E11 specifikacije su za kvalitetu izdane 2022. koje su strože od specifikacija ACEA: E6 i E9. Novim se specifikacijama znatno pooštravaju zahtjevi u pogledu oksidacije ulja u skladu s normom API CK-4, ali i zahtjevi za svojstva protiv trošenja košuljice i prstena klipa (novi test za motore Mack T12). Nadalje, postrožili su se zahtjevi za čistoću klipa, zagrijavanje prstena i taloga u motorima pri uporabi goriva s povećanim udjelom bioloških komponenata, koje se zahtijevaju u Europi (novi test za motore marke Mercedes-Benz). Potpuna je novost obvezatni test za otpornost ulja na prozračivanje (novi test za motore marke Catterpilar).

Odgovor tvrtke TotalEnergies

Kako bismo ispunili navedene zahtjeve, linija proizvoda RUBIA OPTIMA počiva na naprednoj tehnologiji Inno-Boost. U formulaciji ulja rabe se aditivi koji sadržavaju odgovarajuću kombinaciju antioksidansa. Te aktivne molekule inhibiraju stvaranje oksidacijskih radikala i održavaju lance ugljikovodika netaknutima. Zbog toga viskoznost motornog ulja ostaje stabilna i duže zadržava svojstva ulja. To znatno utječe na životni vijek motora, njegovu snagu, čistoću, potrošnju goriva i zaštitu sustava za naknadnu obradu ispušnih plinova.

Inno boost

TEHNOLOGIJA INNO-BOOST

„Nova linija proizvoda RUBIA OPTIMA počiva na tehnologiji Inno-Boost, zbog čega se proizvodi u toj liniji uvelike razlikuju u odnosu na prethodne generacije proizvoda. Osim što nam to omogućuje da zadovoljimo najnovije specifikacije za kvalitetu API CK-4, ACEA E8 i E11, također nam olakšava ispunjavanje zahtjeva OEM-ova za maksimalne intervale zamjene ulja. Zabilježeno veliko povećanje konjske snage kamionskih motora po litri kapaciteta dovodi do povećanja njihova toplinskog opterećenja i znatnog povećanja sklonosti ulja da oksidira. To je, pak, izazov proizvođačima maziva. Nova linija RUBIA OPTIMA više nego zadovoljava te zahtjeve ,i, što je jednako važno, prikladna je i za starije motore kako bi se ispunila očekivanja cijelih voznih parkova koji se sastoje od različitih marki i generacija vozila.” 
Andrzej Husiatyński, Tehnički odjel, TotalEnergies Marketing Polska

Kratak osvrt na liniju RUBIA OPTIMA:

Tekstualna verzija ove tablice koja se može kopirati dostupna je na kraju, ispod opisa pojedinih proizvoda.

NAPOMENA: Neki opisi ulja sadržavaju kraticu HTHS (visoka temperatura, visoko smicanje). Riječ je o mjeri dinamičke viskoznosti pri 150 °C i velikom broju okretaja po minuti. Mjeri otpornost na smicanje uljnih slojeva. Što je HTHS manji, manja je i otpornost. To dovodi do veće učinkovitosti motora i manje potrošnje goriva. Međutim, manji HTHS također rezultira „tanjim” dinamičkim uljnim filmom. Konstrukciju motora (priključci, pumpa za ulje, valjkasti podizači itd.) potrebno je prilagoditi niskom HTHS-u pa ulja koja imaju niski HTHS nisu kompatibilna sa starijim homologacijama i motorima.

RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(za najnovije motore)

Sintetičko motorno ulje s niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora sa smanjenim HTHS-om (= 2) za najnovije motore – MAN D13 i SCANIA DC13.
Specifikacije:
MAN: motori M 3977 – D13
SCANIA: motori LDF-5 – DC13 (173, 174, 175 i 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(za najnovije motore)

Sintetičko motorno ulje s niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora sa smanjenim HTHS-om (> 2,9 i < 3,2) za najnovije posebne motore Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks i MACK.
Specifikacije:
API: FA-4, Mercedes-Benz: 228.61, MACK: MACK EOS-5,
RENAULT TRUCKS: motor RLD-5 – dTi 13;
VOLVO TRUCKS: motor VOLVO VDS-5 – D13K5.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(za nove i starije motore)

Potpuno sintetičko motorno ulje s niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora za motore koji kao gorivo upotrebljavaju dizel i plin. Ispunjava zahtjeve najnovijih normi API: CK-4 i ACEA: E8 i E11, kao i stroge zahtjeve OEM-ova za maksimalne intervale zamjene ulja. Ulje RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 osobito se preporučuje za najnovije motore (od Euro IV do Euro VI i VId). Takve motore ugrađuje većina međunarodnih proizvođača motora za kamione i autobuse, kao npr. Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford, itd. Ulje RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 stoga ima vrlo široko područje primjene. Osobito je prikladno za servisiranje cijelih voznih parkova najnovijih kamiona. Također uspješno zamjenjuje starija i dokazano kvalitetna maziva kao što je popularno ulje RUBIA TIR 9900 FE 5W-30.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4,
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11,
MB: 228.51/228.52, Renault-Truck: RLD-3, VOLVO: VDS 4.5,
MACK: EO-S 4.5, DAF: PSQL 2.1E LD*, MAN: M 3677/3777,
Cummins: CES 20086, FPT IVECO CATEGORY TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4, FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*– razina kvalitete
   
RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(idealno za motore Euro 4 – 6 i 6d)

Polusintetičko ulje s niskom potrošnjom goriva i niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora za motore koji kao gorivo upotrebljavaju dizel i plin. Ispunjava zahtjeve najnovijih normi API CK-4 i ACEA: E8 i E11a te stroge zahtjeve većine OEM-ova za maksimalne intervale zamjene ulja. Osobito se preporučuje za najnovije motore (od Euro 4 do Euro 6 i 6d).
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4, ACEA: E6, E7, E8, E9, E11,
MB: 228.51/228.52, Renault-Truck: RLD-3, VOLVO: VDS 4.5,
MACK: EO-S 4.5, DAF: LD*, Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*– razina kvalitete  

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(idealno za cijele vozne parkove s motorima Euro 4 – 6 i 6d)

Polusintetičko motorno ulje s niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora za motore koji kao gorivo upotrebljavaju dizel i plin. Ispunjava zahtjeve najnovijih normi API CK-4 i ACEA: E8 i E11, kao i stroge zahtjeve većine OEM-ova za maksimalne intervale zamjene ulja. Osobito se preporučuje za najnovije motore (od Euro IV do Euro VI i VId). Ulje RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 ispunjava različite zahtjeve brojnih europskih i američkih proizvođača motora. Preporučuje se za servisiranje cijelih voznih parkova najnovijih kamiona. Također uspješno zamjenjuje starija i dokazano kvalitetna maziva kao što je popularno ulje RUBIA TIR 8900 10W-40.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4,
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11,
MB: 228.51 / 228.52, Renault-Truck: RLD-3, VOLVO: VDS 4.5,
MACK: EO-S 4.5, DAF: LD*, Cummins: CES 20086;
FPT IVECO CATEGORY TLS E9*/CK-4*, MAN M 3477/M 3271-1*
*– razina kvalitete

RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(idealno za motore Volvo, Renault Trucks i DAF)

Motorno ulje s niskom potrošnjom goriva i niskim razinama sulfatnog pepela, fosfora i sumpora (Euro IV, V, VI i VId) proizvedeno od mješavine vrlo modernih baza za ulje koje se osobito preporučuje za motore Volvo, Renault Trucks i DAF (PX). Ispunjava zahtjeve najnovijih normi API: CK-4 i ACEA: E11. Također je prikladno za podmazivanje motora koji kao gorivo upotrebljavaju plin. Posebno se preporučuje za motore koji upotrebljavaju gorivo s ultraniskim razinama sumpora. Novi proizvod ispunjava stroge zahtjeve većine OEM-ova za maksimalne intervale zamjene ulja.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4, ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31, Renault-Truck: RLD-3, VOLVO: VDS 4.5, MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*, Detroit Diesel: DFS 94K222*,
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*– razina kvalitete

NOVA LINIJA RUBIA OPTIMA:

STVARNA LINIJA

NOVA LINIJA RUBIA OPTIMA

Nema ekvivalenta

RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20

Nema ekvivalenta

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30

RUBIA TIR 9900 FE 5W-30

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30*

RUBIA TIR 9200 FE 5W-30

RUBIA TIR 9200 FE 5W-30

RUBIA TIR 8900 FE 10W-30

RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30*

RUBIA TIR 8900 10W-40

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40*

RUBIA TIR 8600 10W-40

RUBIA TIR 8600 10W-40

RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30

RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30

RUBIA TIR 7400 10W-40

RUBIA TIR 7400 10W-40

RUBIA TIR 7400 15W-40

RUBIA TIR 7400 15W-40