Oznake korisnih auto-asistenata

Oznake korisnih auto-asistenata

 

Prigodom kupnje automobila, za većinu vozača najveću dvojbu predstavlja pitanje koji paket opreme uzeti i vrijedi li uložiti dodatni novac u nova tehnološka rješenja koje suvremena automobilska industrija nudi. Pored vrlo značajne razlike u cijeni između osnovnog i unaprijeđenog paketa opreme, koje kod konkretnog modela prave novu podjelu, dvojbu produbljuju i nerazumljive i nepoznate kratice kao što su ABS, ASR, ASSYST, 4WD, EBV i drugi. U nastavku, TotalEnergies vam tumači dio “automobilskog žargona” i pomaže vam da se bolje “upoznate” sa svojim četvorokotačem.

Nova automobilska tehnologija, prije svega moderna elektronička oprema, senzori, procesori i pametni uređaji rade u cilju zaštite vozača i suputnika, a vožnju čine sigurnijom i udobnijom. Sve ove asistente u automobilu  možemo razvrstati u tri skupine:

ABS

 

Sustavi koji pomažu pri pokretanju vozila i kočenju

  • ABS – sustav protiv blokiranja kotača
    Ovaj sustav pomaže pri kočenju i sprječava blokiranje kotača prilikom intenzivnog kočenja. To će Vam pomoći u skraćivanju puta kočenja i boljem i sigurnijem upravljanju automobilom.
  • ASR – regulator pogonskog proklizavanja
    Ovaj sustav omogućuje pokretanje i ubrzavanje vozila na klizavim, rastresitim površinama, bez proklizavanja kotača, tako što reducira snagu motora.
  • EBV – elektroničko raspoređivanje sile kočenja
    Sustav koji, pri kočenju na kotačima stražnje osovine, omogućuje intenzitet sile kočenja u ovisnosti od opterećenja stražnjeg dijela vozila. Time se postiže bolja stabilnost vozila, kraći zaustavni put i održavanje pravca kretanja.
  • DBC – dinamičko upravljanje kočenjem
    DBC aktivno pomaže vozaču pri kočenju u opasnosti. Kod brzog pritiska na papučicu kočnice, sustav, neovisno od jačine pritiska, povećava silu kočenja toliko da se u najkraćem roku postigne maksimalno usporavanje i najkraći mogući put kočenja.
ESP

 

Sustavi koji pomažu pri dinamici kretanja vozila

  • ESP – program elektroničke stabilizacije
    Zahvaljujući ESP-u bit će osigurana stabilnost vozila i kretanje na najbolji mogući način u smjeru koji želi vozač. Tako primjerice, kod prebrzog ulaska u zavoj i proklizavanja prednjeg dijela vozila, ESP uređaj će smanjiti snagu motora, a ako ni to nije dovoljno ESP će pokrenuti kočenje stražnjeg kotača u unutarnjoj putanji zavoja kako bi vozilo slijedilo zavoj.
  • 4WD – pogon na sva četiri kotača
    Sustav koji, po potrebi, omogućuje uključivanje pogona na sva četiri kotača što osigurava dobro upravljanje automobilom i dobre vučne karakteristike u vožnji u svim vremenskim uvjetima i na svim podlogama - po snijegu i ledu, po pjeskovitom i blatnjavom terenu, na strmim i kliskim površinama.
  • ACDIS – aktivna potpora održavanju sigurnosnog razmaka
    Ako često nailazite na zastoje u prometu, ACDIS će biti od velike pomoći jer za vrijeme vožnje u sporim kolonama uređaj sprječava nalet na vozilo ispred. Sustav funkcionira tako što mjeri brzine vozila i njihov razmak a, ako je razmak premali u odnosu na brzinu, uređaj otpušta gas i proizvodi zvučni signal upozorenja.
  • DISTRONIC - automatsko održavanje sigurnosnog razmaka radarom
    Nakon što radar zabilježi premali sigurnosni razmak između vozila ispred, sustav koči vozilo i osigurava povoljan razmak s obzirom na brzinu vožnje.
ASSIST

 

Sustavi koji osiguravaju udobno putovanje

  • ASSIST – služba za razmjenu informacija
    ASSIST povezuje mobitele i sustav za satelitsku navigaciju, a prikazuje se na zaslonu u vozilu. Za ovaj sustav moglo bi se reći da je odličan asistent u vožnji. Primjerice, ukoliko se aktiviraju zračni jastuci pri sudaru ASSIST automatski šalje poziv u pomoć, informacije o položaju vozila i alarmira službu pomoći na cesti.
  • TIPTRONIC - upravljanje mjenjačem
    Ovaj sustav je koristan kod automatskog mjenjača, jer omogućuje vozaču prebacivanje u niži stupanj prijenosa na zavojitim brdskim cestama, kako bi se moglo optimalno iskoristiti kočenje motorom ili sprječiti neželjeno prebacivanje u viši stupanj prijenosa. Isto tako uređaj omogućuje na uzbrdicama prebacivanje u niži stupanj prijenosa i "bolju vuču" uzbrdo.
  • CRUISE CONTROL - sustav za održavanje stalne brzine
    Zahvaljujući ovom sustavu, kod vožnje na cesti s ujednačenim intenzitetom prometa ili vožnje autocestom, možete upravljati vozilom bez upotrebe papučice gasa. Dakle, ako se automobil kreće brzinom iznad 30 km na sat, pomoću sustava CRUISE CONTROL se može na upravljaču namjestiti stalna brzina vožnje.
  • PA – pomoć pri parkiranju
    Sustav koji pomaže precizno parkiranje vožnjom unatrag. Ultrazvučni senzori određuju razmak od prepreke centimetarskom točnošću. Vozaču se vizualno ili zvučno signalizira kritični razmak od prepreke.
pomoć pri parkiranju

 

Iako korisna, navedena tehnološka rješenja ne mogu nadomjestiti sigurnost za volanom koju može osigurati samo vozač automobila. Iako vaš ljubimac ima najbolji paket opreme, nemojte precjenjivati tehničke inovacije i  karekteristike koje dolaze uz njega. TotalEnergies vam želi sretan put!