Čujete li nešto čudno? Evo što Vam automobil govori

Motorno ulje

 

Vjerojatno već prepoznajete uobičajene zvukove koje Vaš automobil proizvodi kada je sve u redu. Međutim, što učiniti kada se pojave čudni zvukovi? U ovoj temi pokušat ćemo Vam približiti na kakav bi se kvar ili smetnju mogao odnositi određeni zvuk.

Piskutav zvuk koji prestane kada ugasite motor: Prilagodite ili zamijenite remen. Remen treba imati ulegnuće od oko 1 cm i ne smije biti pohaban, ispucao ni izlizan s unutarnje strane.

Kontinuiran piskutav zvuk koji se može nastaviti i nakon gašenja motora: Provjerite zatvarač hladnjaka. Možda se izlizala guma na brtvi.

Ritmično “kuckanje” u gornjem dijelu motora dok automobil radi u stanju mirovanja: Moguće je da je u pitanju nedovoljna količina motornog ulja. Ugasite motor. Pričekajte deset minuta da se motor ohladi, a zatim provjerite razinu ulja.

Naš video tutorijal može vam pomoći ukoliko niste sigurni kako provjeriti razinu motornog ulja.

KLIKNITE I SAZNAJTE VIŠE

kuckanje motora

Razinu ulja možemo mjeriti samo ako smo sačekali dovoljno dugo da se ulje slije u karter.

Glasno kuckanje motora: Zaustavite vozilo i nazovite servis. Izvor ovog zvuka može biti labava klackalica. Međutim, ako je u pitanju labav ležaj ili neispravan klip, to može dovesti do kvara motora.

Ritmično, “metalno” kuckanje koje prati ubrzanje motora: Može biti rezultat uporabe goriva s neodgovarajućom oktanskom vrijednošću.

Čujete da motor radi i nakon gašenja:  To se događa s automobilima koji imaju rasplinjače. Obično je uzrok loše podešeno paljenje.

Zviždanje ispod haube: Provjerite crijeva i cure li tekućine. Ako zviždanje čujete unutar vozila, vjerojatno propuštaju keder gume oko stakala.

Motor radi u nepravilnom ritmu dok je automobil u stanju mirovanja: Isključite motor i slijedite ove savjete, imajući u vidu da se odnose na stariju generaciju automobila. 

  • Provjerite jesu li kabeli koji vode do svjećica neoštećeni i je li se neki od njih izvukao.
  • Skidajte jednu po jednu svjećicu kako biste provjerili jesu li čiste i dobro zategnute. Zamijenite sve koje su oštećene ili pregorjele.
  • Ako problem nije do svjećica, neka Vam mehaničar provjeri sustav za paljenje elektronskim putem.

Upaljen motor čuje se glasno dok je automobil u stanju mirovanja: Ako je u pitanju automobil starije generacije neka vam tehničar provjeri kompresiju u svakom od cilindara.

Vaš automobil proizvodi veliku buku: Vjerojatno je uzrok rupa u prigušnom loncu. Zamijenite ga odmah.

Na zavojima čujete zujanje ili “cviljenje”: Kod starijih automobila ovo je znak da su se izlizali ležajevi kotača.

Pneumatici proizvode čudan zvuk u pravilnom ritmu prilikom vožnje: Provjerite koliko su pneumatici napuhani, koliko su izlizani i jesu li kotači izbalansirani.

pločice na kočnicama

Tlak u gumama je najbolje provjeriti kada su hladne jer je tada mjerenje najpreciznije.

Čujete “cviljenje” prilikom kočenja: Vjerojatno ste istrošili pločice na kočnicama. Zamijenite ih što prije.

Čujete lupkanje ispod vozila, naročito kad prelazite preko neravnina: Moguće da je problem u amortizerima i sustavu ovjesa. Ako zvuk dopire iz stražnjeg dijela vozila, možda je olabavljen ispuh ili prigušni lonac.

Imajte na umu da su navedena objašnjenja poopćena pa se za preciznu dijagnostiku posavjetujte sa svojim mehaničarom. Slobodno nas kontaktirajte ako imate prijedlog teme o kojoj biste voljeli saznati više.

 KONTAKTIRAJTE NAS ILI NAM POSTAVITE PITANJE