Skip to content

Najčešće zablude u vezi tuninga automobila

 

Pored osnovne funkcije brzog i udobnog prijevoza od jednog do drugog mjesta, automobil mnogi od nas smatraju članom obitelji pa ni ne čudi želja da mu pružimo najbolji mogući tretman i održavanje. Nije rijedak slučaj da neki zaljubljenik u automobile ulaže dodatni novac u poboljšanje njegovih performansi izvan tvorničkih normi, koje se još naziva i prepravljanje ili “tuning”. Poboljšanja se najčešće odnose na povećanje snage motora, koja sa sobom povlači i dodatne intervencije koje će na odgovarajući način prenijeti tu dodatnu snagu motora. U tekstu koji slijedi razotkrivamo neke od najčešćih zabluda koje vlasnici automobila imaju u vezi tuninga.

Da je tuning dobar za moj auto, bio bi napravljen tvornički

U tvornici se tijekom projektiranja prave brojni ustupci. Tvornica poseže za standardizacijom u proizvodnji kako bi postigla optimalnu ravnotežu između ulaganja i kvalitete, te isti agregat, uz određene izmjene, ugrađuje u veliki broj modela. Ovo ne znači da tuning nije dobar za Vaš automobil, već jednostavno tvornici nije isplativo u serijskoj proizvodnji posvetiti se finesama. Odgovaraju li korisniku tvornička podešavanja ili želi iz svojeg automobila “izvući” maksimum, njegov je osobni izbor i preferencija.

 

 

Tuning skraćuje životni vijek motora

Veća snaga sa sobom neminovno povlači i veće opterećenje koje trpe sklopovi agregata i veće habanje pokretnih dijelova. Međutim, to ne znači nužno da ćete tuningom skratiti životni vijek motora. Ukoliko se napravi kvalitetno i na pravilan način, tuning osim poboljšanja performansi neće ostaviti druge posljedice na motor.

 

 

Tuningom se gubi jamstvo proizvođača

Mnogi se plaše napraviti tuning dok je automobil u jamstvenom roku i ovo je sasvim opravdan strah ukoliko intervenciju radi privatnik. Međutim, ukoliko se tuning obavi kod tvorničkog ili kod ovlaštenog tunera ne gubi se jamstvo. Proizvođač automobila, razumljivo, odgovara samo za intervencije koje je obavilia tvornica ili njegov ovlašteni partner.

 

 

Tuning sa sobom nosi veću potrošnju

I ovo je jedna od zabluda u vezi mijenjanja tvorničkog podešavanja motora. Pravilnim tuningom i kvalitetnijim odabirom bregastih vratila glave i ventila za motor može se postići veća snaga i manja potrošnja.

Tuning je na granici legalnog

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama prepravljanje vozila je moguće samo ako se obavlja za vlastite potrebe i “kada se time unaprjeđuje sigurnost vozila, tehnička kultura i izumiteljstvo, odnosno omogućuje obavljanje određenih djelatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi”, kao što je primjerice tuning automobila za utrke. Motorna i priključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode ili prepravljaju, njihovi uređaji, sklopovi i oprema, moraju biti usuglašeni s jednoobraznim tehničkim uvjetima sukladno propisima o homologaciji, odnosno, vozilo mora proći tehnički pregled, a također se ispituju i sigurnost i ekološka kvaliteta vozila. Kako ne biste dolazili u situaciju da se pitate je li prepravljanjem prekršen neki od uvjeta kojim nas Zakon obvezuje, najbolje je da Vam tuning obavi kvalificirani majstor s dugogodišnjim iskustvom i preporukom.

 

Nadamo se da su Vam ovi savjeti bili korisni. Stojimo Vam na raspolaganju za sva pitanja, sugestije i dvojbe i zato budite slobodni i kontaktirajte nas.